Mijn eerste oceanen reis - Reisverslag uit Wapse, Nederland van watergeuschris - WaarBenJij.nu Mijn eerste oceanen reis - Reisverslag uit Wapse, Nederland van watergeuschris - WaarBenJij.nu

Mijn eerste oceanen reis

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg

03 Juni 2017 | Nederland, Wapse

Zondag 28 mei 2017,
Wat is het toch leuk dat je op volle zee bent en dan de reacties op je verhalen kan lezen, helaas kan ik dat alleen als ik internet aan heb staan. Hartelijk bedankt daarvoor. En ik wil ook reageren, ik maak foto’s van 13 Mp, als ik die mee ga sturen is mijn kaart van 100MB zo op. Dus nu niet, dat komt later wel.
Verder veel dank aan de Wapserkolonie, ik ben blij dat het zo goed gaat met de beestjes!!
Om 12 uur wordt het weer slechter, regen, harde wind en schuimkoppen op de golven. De boot begint te schommelen. Nou ja, dan maar geen soep nemen, haha. Ik ben vergeten om pillen tegen de zeeziekte te halen, maar ik krijg niet de indruk dat ik die nodig zal hebben. Volgens Jurgen, die met een boot hier ook heeft gevaren naar de Dominicaanse Republiek, is dit typisch weer voor dit gedeelte van de oceaan en blijft dit nog wel even zo.
Als je langs het schip naar de voorkant kijkt zie je heel veel opspattend water en is het net of een schilder met een hele grote kwast het water wit schildert, met daaronder een prachtige lichtblauwe kleur. En die kleuren blijven zo totdat de boot allang voorbij is.
’s Avonds dvd’s gekeken van de serie The killing, spannend.
Maandag 29 mei 2017.
Het weer is nog hetzelfde als gisteren, de klok is weer een uur achteruit gegaan ( -4).
En wat is het toch raar dat jullie thuis op je schermpjes precies zien waar de boot is, terwijl ik op de boot dat niet precies weet en kan zien. Op de brug hebben ze twee radarschermen, maar die zien maar een beperkt gebied om de boot, ik denk hooguit 10km. En dat geeft ook niet, want de boot vaart helemaal op de computer en de satellieten. Als er stromingen zijn of harde wind, dan wordt de boot automatisch gecorrigeerd. Maar natuurlijk staan er op de brug minimaal 2 mensen de boel in de gaten te houden.
Bij het ontbijt weer met de kapitein zitten kletsen, nu over het bunkeren van brandstof. Dat gebeurt in Rotterdam, daar is de brandstof en veel andere materialen het goedkoopst! Nergens op de wereld kunnen ze goedkoper tanken. Ze tanken 2 verschillende brandstoffen, diesel en stookolie, dit gebeurt met bunkerboten. Ze mogen in Europa uitsluitend op diesel varen vanwege de luchtvervuiling van stookolie. En dat kan je onderweg ook zien, in Europa zie je alleen hete lucht uit de uitlaten komen, op volle zee een grote geelachtige walm, die je mijlenver nog kan zien hangen. Het wordt tijd dat we zover komen dat alle schepen over de hele wereld uitsluitend nog op diesel of gas varen.
De maaltijden tussen de middag zijn overvloedig, eerst een vol bord soep en daarna een uitgebreide warme maaltijd. Het vragen om een beetje soep heb ik opgegeven, de maaltijd wordt in de keuken opgeschept en dat komt niet over. Dus zeg ik gelijk bij binnenkomst…. Geen soep s.v.p. en dan krijg ik alleen de warme maaltijd, dit keer met calimara. Jurgen had na zijn volle bord soep, een echte maaltijdsoep, al genoeg en liet de rest niet meer komen. En dan om 5 uur weer een warme maaltijd, niet zo uitgebreid gelukkig.
’s Middags met Jurgen naar Andre Rieu gekeken, nu opgenomen in Londen. Het was weer gezellig.
’s Avonds de laatste delen van The Killings gekeken, een spannend en mooi verhaal.

Groetjes, chris.

  • 03 Juni 2017 - 14:43

    Je Zus:

    Niet te geloven.....ik pak mijn tablet om even berichtjes te bekijken. ....en bliep een gezellig, interessant verslag over je ervaringen. Ik lees het met heel veel plezier en zie je ook rondschuiven op het schip. Dag broertjelief

  • 03 Juni 2017 - 15:10

    Leonieke En Albert:

    Wauw wat een leuke verhalen van je! Je bent helaas bij mij nu van de radar gevallen, out of range in de buurt van de dominicaanse republiek. Wellicht in de bermuda driehoek verdwenen? En ja, de zee (of oceaan) is daar zo mooi blauw....
    Je lijkt je nog prima te vermaken met rondkijken en de dvd's. Ook wij hebben erg genoten van de killing, erg goede serie. Wat zijn ze daar in Scandinavië toch goed in hè?
    We hebben hier vandaag een koelere dag en een flinke bui gehad vanmorgen. Voor mijn hooikoorts zeer welkom! Ik ben zelfs af en toe blij om te werken omdat ik er daar door de airco weinig last van heb.
    De komende dagen mogen we weer, Pinksteren overdag werken.
    We kijken weer uit naar je volgende verslag!
    Liefs van ons.

  • 03 Juni 2017 - 16:35

    Ingrid:

    Hallo Chris, Wat gezellig om weer een verslag van je te lezen. Geweldig hoor dat je zo aan het genieten bent. We reizen steeds een stukje met je mee en genieten van je verhalen. En de killing is een fantastische serie. Wij hebben er ook van genoten. Het weer is hier lekker. Ik heb aan Melanie gevraagd hoe de app te instaleren. Nu kijken we vaak even waar je bent. Zag nu vlakbij de Dominicaanse Republiek. Geniet verder van je prachtige reis. En wij kijken uit naar je volgende verhalen. Dag Chris. Groetjes van Aad en Ingrid.

  • 03 Juni 2017 - 19:29

    Melanie:

    Eerst nog een reactie op je vorige verslag: laat ik nu gedacht hebben dat Pirates of the Carabean alleen in de bioscoop uit kwam? Als ik jullie oefeningen zo lees, gaan jullie mee spelen in een extra scene!
    Dat wist je zeker niet met boeken,he? Wel fijn voor de man die uitleg gaf dat tenminste iemand luisterde. Verschrikkelijk als iedereen staat te halen en wachten tot het klaar is! Mooi dat je zo stukken van het schoonkinderen zien, waar je anders niet mocht komen.
    Bevalt de grote oversteek een beetje? Of ben je nu wel weer toe aan een beetje land?
    Zal je op de terugweg af en toe appen waar je bent volgens de app! Al zag ik dat je ook een paar dagen geen internet had, midden op de oceaan. En nu morgen de Dominicaanse republiek. Denk ik aan all inclusive vakanties. Heb jij op de boot natuurlijk ook al, alleen met wat minder keus. Wel met grote porties!
    Hoe is de koffie?
    Hoop dat je binnenkort een keer WiFi hebt, dan kunnen we misschien een keer bellen via Whatsapp.
    Op naar het Panamakanaal!!

  • 03 Juni 2017 - 19:32

    Melanie:

    Ha,ha. Zie dat automatische spelling en verbeteringen leuke fratsen uit haalt. Halen moet zijn gapen.
    Schoonkinderen moet schip zijn. Dan is ie beter te lezen

  • 03 Juni 2017 - 19:51

    Jeroen:

    Hallo kaptein Iglo,
    Erg leuk om de verslagen te lezen. Ziet er naar uit dat je dit jaar meer kilometers vaart, dan op 'wielen' aflegt. En een schip op stookolie...kilometers zonsverduistering...nou, dan voel ik mij weer wat opgeluchter als ik rondtoeter in onze gezinsdiesel. Ik ben in 1 klap mijn schuldgevoel weer kwijt. Voor de grote Duitse steden is zo'n groen (milieu) "umwelt" stickertje verplicht achter de voorruit in onze auto. Hebben ze die op de brug ook ergens achter het raam geplakt, voor als de boot in Hamburg aanlegt?

    Hier in Nederland volop zomerse temperaturen. Dus af en toe ook de BBQ aan. Bij jullie een varken er op, ik hier een eend uit de sloot geprobeerd. Boos kwakend liep ie weer terug naar het water. Jammer. Dus dan maar een lapje van AH er op. Maar.... wel met een fles koude , verkoelende alcohol (heh,heh).. Dat dan weer wel.
    Wat later op de avond hebben wij last van muggen. Ik vermoed: jij niet, met al dat zout water om je heen. Maar de omstandigheden gaan wijzigen: morgen doe jij de eerste haven aan in de Dominicaanse Republiek. Zullen ze vast wel een plaatselijke "Gall & Gall" hebben, waar je wat kunt shoppen. Wel uit kijken dat je niet per ongeluk een fles motorolie koopt..

    Voorjaar is volop in gang, overal jonge musjes in onze achtertuin. Het zo druk voor de pot met 'vogeltjes' pindakaas, dat zich wachtrijen vormen op de veranda met boos, naar elkaar piepende musjes. Wij hebben nu het Pinksterweekend. Heerlijk drie dagen vrij. En omdat het zo behaaglijk is, lopen we lekker met slippers en korte broek. In plaats van OP Bermuda, IN mijn Bermuda.

    Kunnen we trouwens ook mailen naar je? Dan kan ik je een makkelijke handleiding sturen hoe je een foto 'lichter' kunt maken. En dan kun je m wel op internet zetten. We zijn zeer benieuwd naar verdere avonturen.

    Veel plezier.
    Groetjes,
    Jeroen

  • 04 Juni 2017 - 08:16

    Ineke:

    Geweldige ervaring zo Chris.
    En ja wij zien nu dat je onderlangs vaart bij de Dominicaanse republiek.
    Fijn dat je weer in de verte land kunt zien.
    Hier in Wapse alles prima. Het mag alleen wel gaan regenen, het is gortdroog.
    Lieve groet van de Wapserkolonie...en we kijken uit naar het volgende reisverslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Mei 2017
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 7556

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 17 Juli 2017

Mijn eerste oceanen reis

Landen bezocht: