Mijn eerste oceanen reis - Reisverslag uit Wapse, Nederland van watergeuschris - WaarBenJij.nu Mijn eerste oceanen reis - Reisverslag uit Wapse, Nederland van watergeuschris - WaarBenJij.nu

Mijn eerste oceanen reis

Door: chris

Blijf op de hoogte en volg

29 Juni 2017 | Nederland, Wapse

Zaterdag 24 juni 2017.
Gisteravond rond 23 uur zijn we weer gaan varen, de terugweg is begonnen, maar ik ga nog niet aftellen. Een vreemd gezicht als er maar zo weinig containers op het dek staan. Maar het schijnt dat we er in de andere havens weer meer bij krijgen. Het waait aardig, windkracht 6 van opzij, dus we wiegen weer leuk heen en weer. Het lijkt wel herfst.
Ik heb problemen met de computer en de internet verbinding, zowel de e-mail als waarbenjij.nu zijn niet meer te krijgen. Alleen de WhatsApp op de telefoon doet het nog.
Een hele tijd bezig geweest, maar geen internet meer, dus ook geen nieuwe verhalen.
De klok wordt weer 1 uur terug gezet (-7).
Zondag 25 juni 2017.
Bij het opstaan schijnt de zon, de temperatuur buiten loopt weer wat op.
De hele ochtend in de weer met de laptop om weer een internet verbinding te krijgen, ik denk dat windows 10 me weer dwars zit. Probeer het oude internet programma weer te activeren.
Na het eten eindelijk weer verbinding en een bericht geplaatst op waarbenjij.nu en mijn e-mails gelezen. En over eten gesproken, iedere dag hangt er ’s ochtends een briefje op het prikbord met de menukaart voor die dag. Hier volgt de menukaart voor vandaag, zondag.
Good Morning Every Body.
Menu for the day.
Breakfast Mexican scrambled
Bacon
Eggs to order

Lunch Tomatoe Soup
Striploin Steak
Green Beans
Jacket Potato

Dinner Roast Pork Leg
Garlic Rice
Asstd. Cold Cuts
Salad, Baquettes
Behoorlijk veel dus, vandaar dat ik standaard geen soep eet, terwijl deze soep er juist zo heerlijk uit ziet en als een echte maaltijdsoep kan worden gegeten. Ik hoef het niet meer te zeggen, ik krijg gewoon geen soep meer. Aan de rest heb ik meer dan genoeg. Je krijgt je bord met eten geserveerd vanuit de keuken, dus je kunt de hoeveelheid niet zelf bepalen. Het resultaat is dat de mensen hun bord niet leeg eten en gewoon laten staan. Ook is het opvallend dat de werkenden in een heel hoog tempo eten, snel de tafel weer verlaten en de passagiers in alle rust eten. De kok is een aardige vent en probeert het voor iedereen (27 man) aantrekkelijk te houden. Er is echter één ding wat hij niet kan, steaks of schnitzels bakken. Die zijn te vergelijken met schoenzolen. Wat ik mis is lekker brood, het brood hier eet ik niet, het zijn gesneden plakken fabrieksbrood wit of bruin, die uit de diepvries komen en wat plakken droog roggebrood. Als ik thuis ben, dan weer heerlijk brood halen bij de bakker en ’s morgens en ’s middags gewoon brood eten.
Maandag 26 juni 2017.
Het alarm gaat weer af en er wordt omgeroepen dat alle bemanning en passagiers zich moeten melden bij het verzamelpunt. Dus met zwemvest, helm en reddingoverall naar de reddingboot. Er wordt gekeken of iedereen er is en plotseling komt er tussendoor een brandalarm. Iedereen rent naar voren, wij mogen ook mee, gaan daar de brandslangen uitrollen en aansluiten. Ondertussen worden 2 mannen in een brandwerend pak gehesen, met een zuurstoffles op de rug en een speciale brandhelm. Het water wordt overboord gespoten en de melding “brand meester” aan de kapitein, die op de brug staat, gedaan. Dan terug naar de reddingboot, krijgen een uitleg hoe dat ding in het water moet, etc., zoals we al eerder hebben gehad. Toch belangrijk, want een heleboel ben ik allang weer vergeten en stel je voor dat je de enige overlevende bent, dan moet je het wel weten.
Groetjes, Chris.



  • 29 Juni 2017 - 19:35

    Aad:

    Hallo Chris,
    Volgens mij kom je terug met zeebenen en een waggel loopje. Lijkt me wel een leuk gezicht.
    Jammer dat gedonder met internet, kan je wel je verhaal al schrijven en later verzenden als er weer verbinding is?
    Wapse zal wel blij zijn als je terug bent en je aanmeld bi de vrijwillige brandweer?
    Geniet nog maar ten volle, wezen uit naar het volgende verslag.
    Groeten, Aad




  • 29 Juni 2017 - 19:43

    Ingrid:

    Hallo Chris,
    Heerlijk om weer iets van je te horen. Wat eten jullie lekker zeg. Lijkt wel een sterrenrestaurant. Maar kan me voorstellen dat je geen soep wilt eten. Wel zonde om veel eten weten gooien maar als er ook zoveel eten wordt gekookt. Wat een gedoe was dat met je internet zeg. Fijn dat je het toch voor elkaar hebt kunnen krijgen. Kunnen we toch nog je verhalen lezen. Wat spannend die oefening. En dan dat heen en weer schommelen van het schip. Kun je toch nagaan wat dat doet het al die containers. Stabiliteit. Goed van je dat je nog niet aan het aftellen bent begonnen. Je hebt net je douche weer gehad en dan het kanaal nog door. Duurt nog wel even voor je weer in Nederland bent. En dan eerst naar de bakker voor heerlijke broodjes. Hahaha. Gaat het verder goed met je? Nog geen heimwee?? Lieve Chris geniet nog van een heerlijk reis en we wachten weer op je fantastische verhalen.
    Groetjes van Ingrid

  • 29 Juni 2017 - 21:34

    Melanie:

    Géén lekker brood!! Geen brood de hele reis, dat zou ik nog veel erger vinden dan geen internet. En steaks als schoenzolen kennen wij óók! Heb je in Frankrijk wel eens steak gegeten? Hebben we een paar keer geprobeerd, want je denkt dat die Fransen zo lekker kunnen koken. Maar geen steaks, altijd taai!
    Hoop dat je af en toe internet houdt, want ik kijk elke dag waar je bent en of er al weer nieuwe
    verhalen zijn. Dag watergeus, geniet er nog maar lekker van! Veel liefs hier uit een erg nat Apeldoorn

  • 30 Juni 2017 - 23:06

    Je Zus:

    Wat een pracht reisverslag en ik zie het ook zo voor me.
    Je bent ook aardig in de weer met die oefeningen, maar het is uiteraard heel belangrijk.
    Je weet dat ik geen kookster ben, maar als je thuis bent dan ga ik lekker suddervlees voor je maken.
    En ik denk dat de warme bakker weer blij is als hij jou weer ziet....zijn extra verdiensten.
    dag broertjelief, geniet, geniet en zoals Aad al schrijft, je staat stevig op de boot met je zeebenen.
    Tot de volgende ronde en liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Mei 2017
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 7546

Voorgaande reizen:

22 Mei 2017 - 17 Juli 2017

Mijn eerste oceanen reis

Landen bezocht: